Koloseum zmiany przy kupnie biletów

Koloseum z zewnatrz

Koloseum zmiany przy kupnie biletów

Koloseum zmiany w zarządzaniu i przy kupnie biletów oraz organizowaniu grup turystycznych.

 

Nowy pośrednik przy sprzedaży biletów.

 

Do tej pory sprzedażą biletów do Koloseum, na Forum Romanum i na Palatyn zarządzało Coopculture. Po tym jak ostatni przetarg wygrało CNS, sytuacja uległa zmianie. Nadchodzące miesiące będą zatem poświęcone przekazaniu zarządzania sprzedażą pomiędzy Coopculture i CNS. Miejmy nadzieję, że wszystkie te procedury odbędą się bez szkody i bez jakichkolwiek problemów dla kupujących. CNS już opracowuje i przygotowuje nową platformę sprzedażową.

 

Jedną z istotnych, z prawnego punktu widzenia, a uwzględnionych w przetargu zmian będzie to, że Coopculture utrzymywało koncesję na cały system użytkowania i utrzymywania zabytków, natomiast CNS będzie zajmowało się wyłącznie sprzedażą biletów.

 

Dzięki takiemu, a nie innemu ukształtowaniu obowiązków pomiędzy PARCo (Parco archeologico del Colosseo) i CSN, zarząd PARCo odzyska pełną kontrolę nad zabytkami i umowami z operatorami turystycznymi.  Będzie miał możliwość decydowania o zasadach pracy nie tylko menadżerów, kontrolowania tej pracy oraz ingerowania w nią ale też będzie posiadał władztwo wobec wszystkich osób korzystających z biletów i produktów PARCo.

 

Kolejnym istotnym elementem nowego kontraktu będzie zwiększenie liczby biletów, dostępnych do sprzedaży, w związku z czym wzrośnie liczba zwiedzających, mogących równocześnie przebywać na terenie Koloseum. Liczba ta wzrośnie od 3000 do 3200, co pozwoli na zwiększenie dziennej ilości sprzedanych biletów do około 2000.

 

Ostateczne przejęcie obowiązków nowego operatora sprzedaży CNS, od starego koncesjonariusza Coopculture nastąpi 1 maja 2024 roku.

 

Do 30 kwietnia bilety nadal będzie sprzedawać spółka Coopculture w kasach przed wejściem jak również przez stronę internetową, gdzie sprzedaż też będzie trwała do 30 kwietnia.

 

Od 1 maja 2024 bilety na wejście do PARCo będą już sprzedawane wyłącznie na platformie CNS. Jednakże z uwagi na fakt, iż bilety sprzedawane są z 30-dniowym wyprzedzeniem, platforma CNS zostanie oficjalnie uruchomiona już 1 kwietnia.

 

Zatem od 1 do 30 kwietnia 2024 roku dostępne będą obie strony, zarówno Coopculture, jak i CNS i w zależności od daty, na którą chcesz dokonać zakupu będzie można skorzystać z obu.

 

Bilety.

 

Ich sprzedaż nadal będzie prowadzona na dwóch platformach:

 

– B2B, zarezerwowanej dla tzw. „Dużych Klientów”, czyli agencji, które rejestrują się i podpisują umowę z PARCo

– oraz

– B2C, dostępnej dla wszystkich, to jest dla agencji, które się nie rejestrują oraz dla wszystkich pozostałych użytkowników (przewodnicy, prywatni goście itp.).

 

Na każdy dany termin będzie obowiązywał określony limit biletów, które będzie można kupić.

 

Na platformie B2C przy jednym zakupie będzie można nabyć maksymalnie 25 biletów łącznie, to znaczy maksymalnie tylko dla 25 osób.

Na platformie B2B będzie można nabyć łącznie 40 lub 50 biletów (ale limit nie został jeszcze ustalony). Faworyzowane są agencje, które kupują w dużych ilościach i współpracują z grupami, trochę podobnie jak w Watykanie.

 

Ci, którzy mają dostęp tylko do publicznej platformy B2C, mogą umieścić maksymalnie do 10 biletów w swoim koszyku podczas jednorazowego zakupu; agencje akredytowane na platformie B2B mogą umieszczać więcej niż 10.

 

Pośrednicy sprzedaży.

 

Aby zwalczać „scalperów” (nielegalnych pośredników), bilety mogą być odsprzedawane wyłącznie w połączeniu z innymi profesjonalnymi usługami (takimi jak zwiedzanie z przewodnikiem itp.). Odsprzedawanie samych biletów, bez wyżej wymienionych usług i po wyższej cenie będzie nielegalne. Reguła, to maksymalnie 25 osób z 1 przewodnikiem.

 

Grupy.

 

Od 1 maja 2024 maksymalna liczba osób w każdej grupie będzie mogła wynosić 25 uczestników (grupa 25 + przewodnik).

Każdy przewodnik może prowadzić maksymalnie do 25 osób. Zasada ta będzie obowiązywać wszystkich, niezależnie od tego, czy bilety zostały zakupione w B2B, czy B2C. Jeśli agencja będzie mogła umieścić w koszyku zakupowym łącznie 50 biletów, to będzie musiała też zapewnić 2 przewodników. Limit 25 osób będzie obowiązywać od 1 maja zarówno w Koloseum, jak i na Forum i Palatynie.

 

Za indywidualne zwiedzanie uznawane są składy osobowe liczące maksymalnie 9 uczestników + przewodnik.

Za grupę uważa się skład od 10 do 25 osób + przewodnik korzystający ze sprzętu do oprowadzania grup.  Zestawy głośnikowe będą obowiązkowe dla wszystkich grup.

 

Bilety pozostaną imienne, tak jak to już jest od kilku miesięcy. Zmiana imion i nazwisk będzie możliwa tylko jednorazowo, z maksymalnie 7-dniowym wyprzedzeniem w przypadku zakupu na platformie B2C i z maksymalnie 3-dniowym wyprzedzeniem w przypadku zakupu na platformie B2B.

 

Koszt biletów.

 

Koszt biletów pozostaje niezmieniony. Tak samo pozostają niezmienione rodzaje dotychczasowych biletów: zwykłe, w połączeniu z wejściem na arenę, w połączeniu z wejściem na ostatnią kondygnację i Forum Pass Super.

 

Jak zakupić bilety do Koloseum i na Forum do 1 kwietnia 2024 roku, kliknij tutaj…